מיומנה של מפקדת יחידה

הרשו לי לשתף אתכם מה עובר על מפקדים בבסיס טירונות.

בעיני, דרך ההבנה הזו וכניסה לעולמי תצליחו להכין יותר טוב את ילדיכם לגיוס, לטירונות ובכלל לשירות כולו.

הרצון שלי הוא שאתם כהורים תהיו רגועים ותבינו את ה- STAT OF MIND שמלווה אותנו המפקדים לאורך היום.

הכנה מיטבית לגיוס ולשירות היא המפתח להצלחה שלם ובעיקר לצליחת הפרק הראשון- הטירונות.

מיומני…פרק 1

"היום, התעוררתי לחדרי הקטן בבסיס לקולות 'הקשב' של החיילים החדשים שהתגייסו רק אתמול. בלילה התרחשו מספר אירועים חריגים שטופלו על ידי המפקדים בנחישות והבנה רבה.

מקרי פינוי רבים לרופא בבית חולים התרחשו הלילה (כולם דורשים את אישורי ליציאה מהיחידה), כפי שקורה כמעט תמיד בלילה הראשון לגיוס של חיילים רבים.

ואז עוברת בראשי המחשבה היומיומית הרגילה- על כמה אנשים אני אחראית בבוקר זה? מחשבה שמעבירה בי צמרמורת בכל פעם מחדש. אלפי אנשים נמצאים תחת פיקודי ואני אחראית על בריאותם הפיזית והנפשית, הכשרתם הצבאית, המזון, ההיגיינה, מקום לישון, מקום להתקלח וכו' וכו'.

אליהם מצטרפים כמובן ההורים המודאגים שעד אתמול ראו את הנער.ה בביתם, ודאגו לרווחתם בכל רגע ורגע. חוסר הוודאות של ההורים שלא יכולים לשוחח בכל דקה עם ילדם ולהתעדכן במצבו גורם לקושי רב וללחץ מובן ונסלח.

היום, זהו היום הראשון למתגייסים החדשים, שהגיעו רק אתמול לאורך היום ממיטב (הבקו"ם) והחששות שלהם כבדים. הגיעו למקום חדש, סביבה לא מוכרת, חברים חדשים, מפקדים, מדים, זמנים, מיטה חדשה, מקלחת לא שלהם, אוכל לא מוכר, לו"ז צפוף, למידה חדשה ועוד ועוד. זה מציף, קשה ולהכל נדרש להסתגל מחדש.

התכוננו היטב, המפקדים ואני, לבואם של המתגייסים החדשים וכולי תקווה שנוכל לממש את אחריותנו באופן מלא ושלם. לא יהיה קל, לפעמים גם לא זורם אבל מה שבטוח שאנחנו נלמד על זה עוד הרבה לעתיד.

זה הזמן לראות את המפקדים והחיילים בפעולה, גם הם מתרגשים לקראת הבאות ומה מצפה להם וכך מתחדדים החושים ולאט לאט הכל נהיה יותר בהיר וברור."

 

יום נפלא

אהבתם את המאמר? הנה עוד כמה מומלצים:

Picture of מיטל מידם

מיטל מידם

מיטל מידם, מומחית בתחום הגיוס לצה"ל עם 25 שנות ניסיון, כולל פיקוד בסיס טירונים מחנה 80. מאז השחרור אני מלווה מתגייסים והוריהם בתהליך הגיוס ומסבירה את ההגיון שמאחורי המערכת הצבאית.

שתף מאמר זה ברשתות החברתיות

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp